• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۱۰/۲۳ 
چالش زدایی از نظام سلامت در دستور كار وزارت بهداشت است
معاون وزیر بهداشت در همایش معاونین توسعه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور:

چالش زدایی از نظام سلامت در دستور کار وزارت بهداشت است

دکتر بهروز رحیمی با بیان این‌که حوزه معاونت توسعه در تلاش است که مسیر همواری را برای پیشبرد اهداف وزارت بهداشت و نظام سلامت فراهم کند گفت: می‌کوشیم که موانع موجود را برداریم و چالش‌هایی که وجود دارد را در کمترین زمان ممکن از بین ببریم تا با آرامش بیشتر مسیر رشد و تعالی سازمانی را طی کنیم.

به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، دکتر بهروز رحیمی با تأکید بر اهمیت چالش زدایی از نظام سلامت گفت: نظام سلامت از ارزشمندترین نظام‌ها در جمهوری اسلامی ایران است که به تأکید مقام معظم رهبری در این حوزه، باید تمام توان و تلاش خود را به کار بگیریم.

وی در ادامه افزود: چالش زدایی از نظام سلامت در دستور کار وزارت بهداشت است و در همین راستا با هم‌فکری، کار تیمی و خرد جمعی و استفاده از کارشناسان مجرب، این مهم محقق خواهد شد.

دکتر بهروز رحیمی با اشاره به اهمیت اجرای کامل تعرفه گذاری خدمات پرستاری اظهار داشت: پرستاران عزیز کشورمان در طول دوران کرونا رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های بزرگی را از خود نشان دادند که جای تقدیر ویژه‌ای دارد، از همین رو با رایزنی‌های مداوم با سازمان‌های بیمه‌گر، در تلاش هستیم بسته‌های خدمتی پرستاری را مشخص و دارای چهارچوب کنیم تا بتوان طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری را در وزارت بهداشت به‌طور کامل اجرایی کرد.

وی در ادامه افزود: حجت بر وزارت بهداشت در خصوص اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری تمام‌شده است و آن را اجرایی خواهیم کرد تا با این کار بخشی از زحمات پرستاران را جبران و وضعیت معیشتی آنان را بهبود بخشید.

معاون وزیر بهداشت با تأکید بر اجرای همه‌جانبه طرح‌ها در نظام سلامت گفت: اولویت و محوریت وزارت بهداشت در اجرای طرح‌های مختلف زیرساختی در نظام سلامت در سال ۱۴۰۱ با در نظر گرفتن بودجه، مواردی نظیر اجرای طرح پرونده الکترونیک سلامت، اجرای کامل طرح تحول سلامت و پزشک خانواده خواهد بود.


وی همچنین افزود: یکی دیگر از رکن‌های اصلی نظام مدیریتی در حوزه معاونت توسعه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور زنجیره تأمین کالاهای اساسی و خدمات است که باید با جدیت دنبال شود.

دکتر بهروز رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت همچنین گفت: عدم کنترل و مدیریت منابع و مصارف، ملزومات مصرفی و عدم توجه به انبارها و ساماندهی اقلام موجود در آن یکی دیگر از چالش‌های موجود است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

وی در پایان افزود: توجه ویژه داشتن به انبارها و اقلام موجود در آن که حیاط‌خلوت دانشگاه‌های علوم پزشکی محسوب می‌شوند، باعث جلوگیری از هدر رفت منابع و افزایش کیفیت عملکرد خواهد شد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0