• ساعت : ۱۱:۵۸
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ 
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت تاکید کرد
ضرورت تقویت واحدهای حقوقی دانشگاه های علوم پزشكی كشور
 

 

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر ضرورت تقویت واحدهای حقوقی دانشگاه های علوم پزشکی کشور تاکید کرد.

 

به گزارش وبدا، دکتر حسنعلی غفاری با بیان این مطلب در «ششمین همایش علمی، کاربردی مدیران حقوقی دانشگاه های علوم پزشکی، سازمان ها و موسسات و مراکز وابسته به وزارت بهداشت» در سالن مدرس انستیتوپاستور ایران، گفت: مدیران و روسای دانشگاه ها باید مطابق مقررات و قوانین تصمیم سازی کنند و در تصمیم گیری ها با واحدهای حقوقی دانشگاه ها مشورت کنند تا احیاناً به خاطر یک تصمیم اشتباه در آینده دچار مشکل نشوند.

 

وی با اشاره به اینکه واحدهای حقوقی باید کارآمد باشند، یعنی علم و تجربه کافی را داشته باشند، افزود: حتما باید به مقررات، قوانین و عدالت در انجام کارها توجه کنیم. در مباحث حقوقی نباید به مسائل سیاسی توجه کرد. حقوقدان مثل جراح عمل می کند و برایش فرقی ندارد که بیمار چه کسی است، او به دنبال علاج بیماری است. اگر در مسائل حقوقی عدالت را رعایت نکنیم حتما در آینده گرفتار خواهیم شد، حتی اگر آن روز مسئولیت از ما سلب شده باشد.

 

دکتر غفاری در پایان تنقیح قوانین را یکی از اقدامات موثر معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت برشمرد و بیان کرد: با تنقیح قوانین در این دوره برای همگان رجوع به مراجع قانونی سهل تر شده است.

 

گفتنی است در این همایش قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور و معاون قضایی امور هیات های عمومی، تخصصی دیوان عدالت اداری نیز سخنرانی کردند.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0