• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۲/۲۶ 
آرامش و سلامتی جامعه مدیون برنامه‌ریزی دقیق و علمی در حوزه وزارت بهداشت
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت عنوان کرد:

آرامش و سلامتی جامعه مدیون برنامه‌ریزی دقیق و علمی در حوزه وزارت بهداشت

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت درهمایش مدیران پایش، برنامه عملیاتی ستادی و دانشگاهی و سازمان‌های تابعه با اشاره به اهمیت حوزه برنامه‌ریزی در وزارت بهداشت گفت: آرامشی که امروز در سلامتی جامعه دیده می‌شود، مدیون برنامه‌ریزی دقیق و علمی در حوزه وزارت بهداشت است.

به گزارش وبدا، دکتر بهروز رحیمی بابیان این‌که یکی از اقدامات بزرگی که در راستای برنامه‌ریزی و برنامه‌سازی در وزارت بهداشت انجام شد، تزریق بیش از 150 میلیون دوز واکسن بود، افزود: اگر حوزه برنامه‌ریزی درست عمل نمی‌کرد، قطعاً این‌چنین اقداماتی عملی نمی‌شد.

وی همچنین اظهار داشت: کارایی و بهره‌وری سازمان در موازات با نقش پررنگ برنامه‌ریزی اتفاق میافتد که اگر در همین راستا پایش و نظارت بر عملکرد صورت نگیرد، اثربخشی در تعالی سازمان نمود نخواهد داشت.

 

دکتر رحیمی در ادامه تبیین کرد: مدیران وزارت بهداشت باید به این نکته توجه کنند که زنجیره‌ تعالی سازمانی در برنامه‌ریزی، اجرا، پایش و نظارت و درنهایت اثربخشی خلاصه می‌شود.

 

وی همچنین عنوان کرد: نظام سلامت یکی از بزرگ‌ترین حکمرانی‌ها در حوزه اجتماعی است چراکه هیچ دولت موفقی را نمی‌توانید پیدا کنید که توجه ویژه به حوزه سلامت نداشته باشد، چراکه یکی از مصادیق امنیت در کشور، حوزه سلامت است.

معاون وزیر بهداشت گفت: در نظام سلامت اگر با برنامه‌ریزی و جهت‌دهی به سیاست‌های سلامت گام برداشته نشود، قطعاً سلامتی جامعه با مشکل مواجه خواهد شد.

 

وی در ادامه بیان کرد: در مدیریت نظام سلامت باید شفاف، ساده و روان صحبت کرد و هوشمندی تیم‌های مدیریت را در همه ابعاد مختلف سازمانی قرار داد تا موضوع برنامه‌ریزی به بهترین شکل ممکن پیاده‌سازی شود.

 

دکتر بهروز رحیمی با اشاره به اهمیت نظارت و پایش عملکرد در مدیریت نوین بیان کرد: حلقه مفقوده در نظام مدیریتی نوین ما، نظارت و پایش عملکرد است که به نظر می‌رسد به‌درستی رعایت نمی‌شود و باید به این مهم توجه ویژه‌ای کرد.

 

وی در پایان سخنان خود با تأکید بر اجرای کامل نظام دیده‌بانی در وزارت بهداشت گفت: نظام دیده‌بانی در تصمیم‌گیری‌ها، پایش ها، نظارت‌ها، عملکرد و برنامه‌ریزی نقش بسزایی دارد و اگر بتوانیم این مهم را در سیستم خود به اجرا دربیاوریم، نتایج چشمگیر آن تمام جامعه را منتفع خواهد کرد.

 

تقویت ساختار نظام برنامه‌ریزی وزارت بهداشت با جدیت دنبال می‌شود

 

دکتر سعید گودرزی، سرپرست دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی  نیز در این همایش بابیان این‌که نظام برنامه‌ریزی وزارت بهداشت نیازمند تغییر و تقویت است، گفت: با توجه به این‌که حوزه برنامه‌ریزی یکی از اصلی‌ترین و پایه پیشرفت، رشد و تعالی شاخص‌های سلامت در وزارت بهداشت است، باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

 

دکتر گودرزی بابیان این‌که طرح عدالت و تعالی نظام سلامت یکی از باارزش‌ترین طرح‌هایی است که در بدنه وزارت بهداشت با تأکید وزیر بهداشت کلید خورده است گفت: در این طرح با بررسی ساختار وزارت بهداشت و ابعاد مختلف اجرایی آن بنا شده است که با طبقه‌بندی همه برنامه‌های حوزه سلامت در وزارت بهداشت، برنامه‌های اولویت‌دار در راستای تحقق شعار این طرح عملی شود.

 

وی در ادامه گفت: با طبقه‌بندی برنامه‌های حوزه سلامت و با دیدگاه اولویت در اجرا، درمیان مدت باعث رشد و تعالی سازمانی و بنیادی کل وزارت بهداشت خواهیم بود.

 

وی همچنین بابیان این‌که کنترل و پایش از ارکان اصلی اجرا در همه طرح‌ها است در پایان گفت: تا زمانی که طرحی که در حال اجرا است را مورد ارزیابی و پایش دوره‌ای قرار ندهیم، قطعاً خروجی مناسبی هم در پیش نخواهیم داشت و می‌توان گفت ریشه اصلی تحقق همه طرح‌ها در اجرا، نظارت و پایش مستمر و دوره‌ای است که باید به این مهم توجه ویژه‌ای داشت.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0