• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۲/۱۹ 
سفرهای استانی رییس جمهور تأثیر قابل‌توجهی بر توسعه پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت به‌خصوص در مناطق محروم داشته است
مدیرکل دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت:

سفرهای استانی رییس جمهور تأثیر قابل‌توجهی بر توسعه پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت به‌خصوص در مناطق محروم داشته است

مهندس امیر ساکی یکی از اهداف مهم دولت سیزدهم را حمایت از محرومین و بسط عدالت در توزیع منابع کشور دانست.

به گزارش وبدا، مهندس ساکی عنوان کرد: نتایج سفرهای استانی ریاست جمهوری در مناطق محروم در حوزه وزارت پروژه‌های عمرانی وزارت بهداشت مؤثر بوده و منابع اختصاص‌یافته به پروژه‌های اولویت‌دار حوزه سلامت ، تأثیر بسزایی در ارتقاء سلامت منطقه خواهد داشت.

 

وی افزود: با عنایت به آنکه رییس‌جمهور در بیانات خود، یکی از خصوصیات دولت سیزدهم را افزایش نگرش مثبت و امید در جامعه عنوان نموده و رویکرد مردمی دولت سیزدهم را مورد تأکید قرار داده است، نگاهی ویژه در سفرهای استانی رییس‌جمهور به مناطق محروم کشور معطوف گردیده است و در چهارچوب مصوبات سفر کمک قابل‌توجهی به حوزه سلامت گردیده است و اعتبارات مصوب به پروژه‌های اولویت‌دار نیز مؤید این نگرش است، به‌طوری‌که تصمیمات اتخاذشده در مصوبات سفر منجر به بهبود عملکرد نظام سلامت در استان‌های محروم گردیده است.

مدیرکل دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: از شروع دولت سیزدهم تاکنون (اردیبهشت 1401)  تعداد  19 استان مورد بازدید رییس جمهور قرار گرفته و تعداد 135 مصوبه جهت تکمیل و تجهیز پروژه‌های حوزه سلامت نهایی و ابلاغ گردیده است.

وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به آنکه حوزه سلامت پیش‌نیاز یک جامعه سالم و پویا است مساعدت در تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار درمانی و بهداشتی موردتوجه خاص رییس‌جمهور قرار داشته، به‌گونه‌ای که تاکنون اعتبار لازم برای تکمیل و بهره‌برداری پروژه‌های مصوب حوزه سلامت تا پایان دولت سیزدهم مصوب گردیده است. بدیهی است با تخصیص اعتبار مذکور، گام مهمی در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه سلامت در استان‌های محروم برداشته خواهد شد. جهت اجرائی شدن مصوبات و با حمایت سازمان برنامه‌وبودجه تاکنون بخشی از مبالغ تخصیص ‌یافته است.

مهندس ساکی نتایج و دستاوردهای حاصل از سفرهای رییس جمهور به استان‌های کشور در حوزه‌های مختلف را بسیار قابل‌توجه و تأثیرگذار دانست و گفت: در قالب مصوبات اعتبارات لازم برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های مهمی نظیر بیمارستان آموزشی جایگزین نمازی و زینبیه شیراز با ظرفیت 1008 تخت، بیمارستان جایگزین 5 آذر گرگان با ظرفیت 600 تخت، بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد با ظرفیت 550 تخت، بیمارستان مادران و کودکان بندرعباس با ظرفیت 531 تخت، بیمارستان جایگزین فاطمی اردبیل با ظرفیت 500 تخت، بیمارستان ایرانشهر با  ظرفیت 500 تخت، بیمارستان آموزشی ایلام با ظرفیت 361 تخت، بیمارستان آموزشی ساری با ظرفیت 341 تخت، بیمارستان روانی شیراز فراهم گردیده است.

وی در پایان تبیین کرد: پیش‌بینی می‌شود با اجرائی شدن مصوبات در حوزه سلامت بیش از 12.000 تخت بیمارستانی و بالغ‌بر 150 پروژه درمانی و تعداد متنابهی پروژ‌ه‌های آموزشی و بهداشتی نیز تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0