.png)
معرفی دفتر توسعه و مطالعات آموزش دانشکده دندانپزشکی
EDO (Education Development Office )
تاریخچه EDO دانشکده:
براساس ابلاغ معاونت آموزشی وزارت بهداشت در اواخر سال 1382 مبنی بر لزوم راه اندازی واحدهای EDO در کلیه دانشکده ها و تاکید بر آن از سوی معاونت آموزشی دانشگاه، در خرداد ماه سال 1383 واحد EDO دانشکده تأسیس شد.
اهداف تشکیل (EDO): (اهداف کلی)
* ارتقای کیفیت آموزش در دانشکده
* ارتقای توانمندی آموزشی اساتید
* پژوهش در آموزش
اهداف اختصاصی
* تعیین نیازهای آموزشی اعضای هیأت علمی در زمینه وظایف معلمی آنها
* بهینه سازی برنامه های آموزشی در سطوح مختلف
* بهبود وضعیت ارزشیابی برنامه های اعضای هیأت علمی و دانشجویان
* هدایت اعضای هیأت علمی به سوی انجام پژوهش در زمینه های آموزشی
* جلب مشارکت دانشجویان مستعد و علاقه مند جهت همکاری
* توانمندسازی کادر آموزشی دانشکده در زمینه مباحث مختلف آموزش پزشکی
* توانمندسازی کادر علمی دانشکده در زمینه مباحث تخصصی آنان
* بهبود وضعیت برنامه ریزی آموزشی کادر آموزشی دانشکده
* بهبود کیفیت تدریس دروس تئوری،عملی وکارآموزی کادر علمی دانشکده
* بهبود کیفیت ارزشیابی آموزشی اساتید از دانشجویان دانشکده
* ارتقاءکیفیت پروژه های تحقیقاتی اساتید و دانشجو یان دانشکده
* بسترسازی مناسب برای دخالت دانشجویان در فعالیت های آموزشی مرتبط با آنان
* تدوین برنامه راهبردی دانشکده
* ارتقاء علمی مدیران گروه های آموزشی دانشکده
* ارتقاء علمی رشته های دانشکده
* ایجاد رشته های جدید در دانشکده
دفتر توسعه و مطالعات دانشکده دندانپزشکی از سال6 138 به منظور گسترش فعالیتها و برنامه های توسعه آموزش دانشگاه و با همکاری معاونت آموزشی دانشگاه و مرکز EDC و همکاری ریاست دانشکده ایجاد شدو در سال 1388 این دفتر با توجه به احساس نیاز جهت توسعه فعالیتها و گسترش نگرش نقادانه نسبت به فرآیند یادگیری و همچنین بهره وری اساتید کارآمد و دانشجویان تلاشگر و به منظور افزایش سطح علمی دانش آموختگان بر اساس نیازهای جامعه که در نهایت منجر به تسهیل، تأمین و ارتقاء سلامت جامعه می گردد فعالیتهای خود را گسترش داد.در این راستا برنامه ریزی در 5 حوزه زیر صورت گرفت:
1. برنامه ریزی آموزشی ( نیاز سنجی آموزش، طرح درس)
2. ارزشیابی (درونی، ارزشیابی اساتید، امتحانات)
3. پژوهش در آموزش ( مشارکت در نیازسنجی، تعیین عناوین، اجرای طرح)
4. ارتباط و بازخورد دانشجویان( کمیته های دانشجویی، استعداد درخشان)
5. آموزش مداوم
امید آنکه این دفتر بتواند با حول و قوه الهی و بکارگیری تجارب ارزشمند صاحبنظران و علاقمندان، به بهبود و توسعه آموزش بپردازد و با بهره گیری از نظرات و پیشنهادات اساتید و دانشجویان به کیفیت مطلوب و استانداردهای جهانی نزدیک گردد.
